1220 Views |  5

“Look Ceremony”: My new review for I LOVE ITALIAN SHOES WEB TV !

New collaboration! I officially part of the team of bloggers for I LOVE ITALIAN SHOES WEB TV! A web TV that focuses on the web of the world of fashion and shoes made in Italy!

Here you will find my article also published on their website: http://www.iloveitalianshoes.tv/it/video/item/le-scarpe-e-i-look-da-cerimonia

Now it’s time to ceremonies and it is increasingly difficult to choose the right look. Here are my tips to feel beautiful and safe in all circumstances.

1-Choose a pantsuit and blouse if you are a woman with determination, combined with a hair collection, a particular make-up and a cleavage without plateau is definitely a possible choice.
Why not plateau? Because are vulgar and “old “! For me it is absolutely rejected!

2-If you are a woman more romantic and dreamer then a beautiful dress with tight bodice and skirt very long mixed in loose hair, make-up and more sober shoe very high.

3-You could also opt for a mini-dress … But please do not overdo the cleavage rather see his legs! Combines a natural make-up and fresh. For shoes, an open sandal is definitely the right choice because it makes it lighter and more refined.

collage_angelo

logoanci

With heart
Angelo F.

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Nuova collaborazione!Faccio ufficialmente parte del team di blogger per I LOVE ITALIAN SHOES WEB TV!Una web tv che mette al centro del web il mondo delle scarpe e della moda made in italy!

Ecco il mio articolo che troverai pubblicato anche nel loro sito : http://www.iloveitalianshoes.tv/it/video/item/le-scarpe-e-i-look-da-cerimonia

Ormai è tempo di cerimonie ed è sempre più difficile scegliere il look giusto. Ecco i miei consigli per sentirti bella e sicura in tutte le circostanze.

1-Scegli un completo pantalone e camicia se sei una donna con grinta,abbinato ad una pettinatura raccolta,un make-up particolare e una décolleté senza plateau è sicuramente una possibile scelta.
Perché senza plateau? E’ volgare e “antico”! Per me è assolutamente bocciato!

2-Se invece sei una donna più romantica e sognatrice allora un bel vestito con corpetto stretto e gonna molto lunga mixato a capelli sciolti,make-up più sobrio e scarpa molto alta.

3-Potresti anche optare per un miniabito… Ma ti prego non esagerare con la scollatura piuttosto scopri le gambe! Abbina un make-up naturale e fresco. Per le scarpe , un sandalo aperto è sicuramente la scelta giusta poiché alleggerisce e rende tutto più raffinato.

Per quanto riguarda i colori di tendenza variano da un look Total Black o un Bluette per cerimonie notturne mentre per occasioni diurne sicuramente si può osare di più ma ricorda di non superare mai i limiti, tra l’elegante e l’eccessivo, la linea è molto sottile.

collage_angelo

logoanci

Con il Cuore
Angelo F.